Reklama

Legnica szuka dostawcy 6 autobusów elektrycznych

Legnica ogłosiła przetarg na zakup 6 autobusów z elektrycznym napędem wraz z budową trzech dwustanowiskowych stacji ładowania o mocy co najmniej 120 kW każda. Na oferty miasto czeka do 29 maja.

Autobusy muszą być fabrycznie nowe. Mają mieć około 12 metrów długości i zabierać na pokład co najmniej 70 pasażerów na raz. Miasto wymaga, aby w środku było co najmniej 26 miejsc siedzących. Powinny być też niskopodłogowe i umożliwiać podróż osobom na wózkach inwalidzkich lub pasażerom z dzieckiem w wózku. 

Napęd nowych autobusów mają zapewniać silniki o mocy 160 kW minimum, z magazynem energii do 300kWh. Na jednym ładowaniu powinny przejeżdżać co najmniej 120 km w ruchu miejskim. Inny wymóg dotyczy dwóch opcji ładowania: szybkiego oraz wolnego, poprzez pantograf. 

Na zakup autobusów Legnica wykorzysta ponad 9 mln zł, które pozyskała w listopadzie 2022 r. z programu „Zielony Transport Publiczny” przygotowanego przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska. 

Zgodnie z warunkami przetargu, pierwsze 5 autobusów wraz z 3 stacjami ładowania ma się pojawić w Legnicy między 1 a 28 czerwca 2024 roku. Wtedy też ich dostawca ma przeszkolić 32 osoby do obsługi pojazdów. Szósty autobus dołączy do legnickiej floty na początku stycznia 2025 r. 

Autobusy elektryczne będą kursować po linii nr 24. Według danych podanych przez urząd miasta, mają przejeżdżać średnio 243 km dziennie po 19-kilometrowej trasie ze średnią prędkością 14,6 km/h. Roczny przebieg: ok. 75 tys. km na autobus. Przewiduje się konieczność ładowania co dwie pętle.

Pojazdy będą objęte stosowną gwarancją dostawcy ( np. na baterie 6 lat, na opony 10 lat, itd...)

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Marcin Artur Kunat - niezalogowany 2023-05-18 15:17:07

    Szkoda, że w Legnicy w 1968 roku zlikwidowano sieć tramwajową. Jakoś w Grudziądzu, który jest porównywalny wielkościowo z naszym miastem (89 450 mieszk.), dają radę, de facto jest to jedna linia (21 przystanków), ale jest. Pragnę przypomnieć, iż na terenie naszego województwa tramwaje jeździły także w Wałbrzychu, Jeleniej Górze i Zgorzelcu. Przed II Wojną Światową w planach były tramwaje w Głogowie, a w latach 1926 - 1966 tramwaj łączył rynek Środy Śląskiej z dworcem kolejowym (odległość 4 150 m). Jednak dziś bacząc na fakt, jak dużo jest samochodów w Legnicy, budowa sieci tramwajowej jest wątpliwa. Ale można by rozważyć trolejbusy, bardzo popularne na wschodzie (Litwa, Łotwa czy Ukraina), zaś w Polsce tylko w Lublinie, Gdyni i Tychach, a do 1999 roku także w Słupsku. Co o tym myślicie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tia - niezalogowany 2023-05-18 15:37:56

    Na dzień dzisiejszy wiemy jedynie to,że większość ulic jest dziurawa jak szwajcarski ser a ich łatania nic nie dają bo wychodzą nowe.

    • Zgłoś wpis
  • Gall - niezalogowany 2023-05-18 22:26:42

    Obilo mi się, że trolejbusy w Lublinie często im się psują.

    • Zgłoś wpis
  • ble - niezalogowany 2023-05-19 11:16:30

    Elektrobus to technicznie trolejbus na baterie, zwyczajnie nie wymaga kosztownej budowy sieci.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    WACEK - niezalogowany 2023-05-19 06:24:34

    Komuna dokonała wiele zniszczeń w Legnicy. Likwidacja wspomnianych linii tramwajowych jest tylko jednym z przykładów niszczycielskich działań komuny na historycznej tkance naszego miasta. Do tego dzieła niszczenia Legnicy należy dodać likwidację linii trolejbusowej w 1968 r.. Kolejnym dziełem było zaplanowane z premedytacją wyburzenie zabytkowego centrum Legnicy i postawienie betonowych klocków w 1969 r. Jeszcze większym dziełem zniszczenia dokonanym przez komunę było doprowadzenie do zalania Legnicy wodami Kaczawy w 1977 roku, w wyniku wieloletnich zaniedbań instalacji burzowych. Wówczas prawie cała stara zabudowa Legnicy po opadnięciu wód wyglądała jakby przez Legnicę przetoczył się walec wojny. Swoje dzieła zniszczenia Legnicy komuna zakończyła mocnym akordem doprowadzając do katastrofy miejskie finanse, kiedy w 1990 r. brakowało pieniędzy na wynagrodzenia. Sieroty po PZPR rządzące Legnicą przez ostatnie 25 lat doprowadziły do kolejnych zniszczeń, co widać po stanie ulic, miejskich kamienic, Teatru Letniego, Teatru Variete, Palmiarni, Kina Ognisko, Spożywczaka, Medyka, Rolnika, Ekonoma. Niektóre ślady niszczycielskiej działalności sierot po PZPR zniknęły całkowicie jak cała pierzeja kamienic ul. Nadbrzeżnej, ul. Kartuskiej, ul. Chojnowskiej, Kino Kolejarz, basen przy ul. Artyleryjskiej, zabytkowe fontanny, dworzec PKS. W kolejce do likwidacji czekają baseny przy ul. Radosnej i szkole budowlance. Do tego Legnica została zatopiona w gigantycznym długu, które rozmiary sieroty po PZPR nie chcą ujawnić. Jedno co deklarują, to termin spłaty długu nie wcześniej niż po 25 latach. Kolejne pokolenie sierot po PZPR, SLD, SB i ich TW leje krokodyle łzy nad stanem Legnicy, jakby zniszczeń dokonały niewidzialne krasnoludki, a nie czerwone krasnale z moskiewskim rodowodem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Fakt - niezalogowany 2023-05-19 14:57:08

    Szkoda tej Legnicy a najgorsze jest to że po 89r nic się nie zmieniło na lepsze.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2023-05-19 09:19:28

    Czy przetarg ustawiony pod konkretnego producenta z tymi wymogami ? W jakiej spółce producenta autobusów legnica ma udziały ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin Artur Kunat - niezalogowany 2023-05-19 10:01:12

    Legnica nie ma udziałów w żadnej spółce dot. autobusów. Przez kilka lat ok 5 % w MPK miała firma Solaris, teraz miasto jest 100 % udziałowcem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do