
Aż 10 wykonawców stara się o kontrakt na rewitalizację linii kolejowej nr 284 z Legnicy do Jerzmanic Zdroju przez Złotoryję. W ramach programu Kolej+ zabezpieczono na tę inwestycję ponad 262 mln zł (brutto). Pięć złożonych w przetargu ofert mieści się w tej puli.
Oferty opiewają na kwoty od ok. 211 mln zł do ponad 326 mln zł. Najtańsze jest konsorcjum jaworskiej spółki Infrakol z LZW Sp. z o.o. z Żórawiny. W limicie wyznaczonym przez inwestora mieszczą się też oferty Strabagu (ok. 221,1 mln zł), konsorcjum PORR S.A./ Trakcja System Sp. z o.o. (ok. 228,6 mln zł), Track Tec Construction Sp. z o.o. (ok. 233,6 mln zł) i konsorcjum SBM Sp. z o.o. Sp. K./ Trakcja S.A./ SBM Sp. z o.o. (ok. 261,4 mln zł).
Rewitalizacja linii nr 284 Legnica – Jerzmanice Zdrój będzie realizowana w formule “Zaprojektuj i wybuduj”. To pozwoli przyspieszyć inwestycję, by zamiast trwać 5 lat zakończyła się w 3 i pół roku. Wykonawca będzie mógł równocześnie pracować nad dokumentacją i przygotowywać sobie plac budowy, wycinając drzewa czy krzewy, rozbierając starą infrastrukturę, zwożąc potrzebne materiały. Rewitalizacją objęty zostanie odcinek 24 kilometrów, wyłączony dziś z ruchu pasażerskiego, ale wciąż wykorzystywany do transportu kruszyw z kopalń bazaltu w okolicach Złotoryi. Przy rewitalizacji zostaną zachowane dotychczasowe parametry: jednotorowa linia z siecią trakcyjną i prędkością do 120 km/h.
To pierwszy krok do przywrócenia ruchu pociągów pasażerskich na trasie Legnica - Złotoryja - Lwówek Śląski - Jelenia Góra. Odcinek z Jerzmanic Zdroju do Lwówka Śląskiego wymaga nie rewitalizacji, ale odbudowy. Został przekazany przez PKP PLK marszałkowi Dolnego Śląska, który przygotowuje się do takiej inwestycji.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
,, zaprojektoj i wybuduj, czyli wykonawca sam zaprojektuje tak jak będzie chciał i wybuduje na podstawie swojego projektu. Dlaczego zlecający nie zaprojektuje sam skoro wykłada kasę. Przecież to jest korzystniejsze. To tak samo jak chcesz, budować dom i projekt i dobór materiałów zlecasz wykonawcy. Wiadomo że zrobi to po kosztach bo kasę dostanie taką samą.
dokładnie.
.. idź lepiej zbierz ziemniaki z pola!
W tekście jest napisane dlaczego taka formuła realizacji inwestycji. Specyfikacja przetargu jest tak szczegółowa, że wykonawca nie ma za bardzo wyboru materiałów. To nie kafle do domu gdzie na rynku są tysiące. Podkłady, szyny czy płyty peronowe jest kilku producentów wykonujących identyczne wyroby.
Nie krytykujmy na samym początku. Ta linia jest w regionie bardzo potrzebna.
Warto byłoby z wyprzedzeniem zastanowić się jak będą wyglądały korki na ulicy Chojnowskiej przy częstszym zamykaniu szlabanu na dłuższy okres i spróbować jakoś je ograniczyć
Przy ulicy Chojnowskiej będzie również budowany przystanek "Legnica Zachodnia", co naprawdę może spowodować duże utrudnienia.
JAKIE ? POCIAG NIE BEDZIE JEZDZIŁ CO 15 MINUT TYLKO PEWNIE CO GODZINE POŁTOREJ! ZAWSZE MOZNA JECHAC ZŁOTORYJSKA I NA OBWODNICE...
Oceniać trzeba bo w legnicy jak się odbywają inwestycje to wiadomo że będą trwały i trwały i trwały Ą na pewno będą kosztowały dwa albo trzy razy tyle A dlaczego spółkizo ciekawe na ile będą miały zabezpieczenia
Ciekawe jest czy PKP zażądało wykonanie mostu nad ulicą Chojnowską bo to było dobre rozwiązanie ze względu na spadki od dworca do Przybyłowic coś jak w Japoni by nie hamować ruchu aut i pieszych