
W nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywać od 14 marca utrzymana została dotychczasowa siatka połączeń. Na tory wyjedzie 18 nowych pociągów m.in. do Kątów Wrocławskich, Malczyc, Kudowy Zdroju i czeskich miejscowości turystycznych jak Trutnov czy Adrspach.
- Korekta rozkładu jest związana przede wszystkim z uruchomieniem połączeń sezonowych, ale też zmianami, które wymuszają na nas zaplanowane na najbliższy kwartał prace remontowe na wybranych odcinkach. Jednocześnie cały czas monitorujemy rozwój sytuacji epidemicznej, a co za tym idzie, będziemy też przyglądać się jak w praktyce wygląda frekwencja i realizowanie połączeń w regionie względem możliwych zmian ograniczeń, które nadal obowiązują w Polsce - mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.
W związku z zaplanowanymi pracami remontowymi i modernizacyjnymi na niektórych odcinkach czasowo pojawi się komunikacja zastępcza. Autobusy za pociąg wyjadą na drogi na trasach: Trzebnica – Wrocław Pawłowice w dniach 20 - 21 marca, Oleśnica – Oleśnica Rataje w dniach 10 - 19 kwietnia, Gorlitz – Zgorzelec – Lubań Śl. – Gryfów Śl. w dniach 4 - 10 czerwca, Kłodzko – Nowa Ruda/Wałbrzych Miasto w dniach 18 - 24 marca, Kłodzko – Międzylesie - Lichkov w dniach 15 - 30 kwietnia, Strzegom/Jawor – Legnica w dniach 20 maja - 2 czerwca.
Zmianie uległy także ceny usług przewoźnika. Pełna oferta KD dostępna jest na stronie kolejedolnoslaskie.pl/rozklad-bilety.
FOT. Koleje Dolnośląskie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A kiedy pojawi się pociąg z Legnicy do Złotoryi?
Niepotrzeba. Stacja w Złotoryi jest za daleko od domów. Busy są tańsze i ppd sam dom. Nawet za komuny ludzie jeździli czerwonym 22 a nie pociągiem.
Ludzie chcieliby, żeby pociąg podjeżdżał pod ich mieszkanie. To takie typowe dla polskiego ciemnogrodu. Przejść się 200-300 metrów to dla nich trudność. Jak będą starsi i schorowani, to lekarz będzie im zalecał takie spacery.
To nie o to chodzi. Prywatne busy załatwiają sprawę i to wygodniej, to po co pchać drogi, duży, dotowany pociąg??? Uczciwie pracujący zdrowi ludzie czyli większość mają swoje samochody, a dzieciom, starcom i nieróbstwu które z lenistwa nie robi prawa jazdy tylko żeruje na podatnikach domagając się transportu opłacanego z podatków niech starczą te busiki, skoro się do nich mieszczą.
Poprzedni Zarząd KD myślał bardziej perspektywicznie. Rozkład jazdy był korzystniejszy dla pasażerów. Teraz pociąg podstawiany w Legnicy (np.do Wrocławia) spóźnia się po kilkanaście minut, a jedzie nim po 10 osób(policzyłem) , a za 15 -20 minut jedzie następny. Natomiast gdy ludziska rano rozpoczynają pracę lub ją kończą to jedzie 1 pociąg w godzinie, a później znowu 3-4 w ciągu godziny- tak jest na trasie Legnica-Wrocław i odwrotnie. A co ciekawe część z pociągów nie zatrzymuje się na większych stacjach np.Środa Śl.czy Malczyce czy nawet Leśnica. Wożą powietrze i gdzie tu sens , kto za to płaci, a pasażerowie, bez możliwości dojazdu do pracy na właściwą godzinę przesiedli się do aut (oczywiście ze szkodą dla środowiska o przewoźniku nie wspomnę
no i dobrze że się przesiedli, nie trzeba fundować z podatków kolejnych pociągów
do "Wandzia" lepiej pociągi niż kosztem leni i okolicy kolejne parkingi dla smrodziuchów leniuchów
Przystanek Legnica strefa dalej nie zrobiony bo po co