
Wiceprzewodniczący rady miejskiej Łukasz Laszczyński wystąpił do prezydenta Tadeusza Krzakowskiego z interpelacją ws. niedawnej konferencji „Legnickie Dni Smart City” poświęconej m.in. „mobilności miejskiej i inteligentnym systemom transportu”.
Łukasz Laszczyński zadał prezydentowi i jego urzędnikom szereg pytań, które mają rozwiać jego wątpliwości dot. zasadności organizowania przez ratusz konferencji.
- Od początku października w Legnicy obowiązuje nowy rozkład jazdy miejskich autobusów. Jego wprowadzenie oznaczało pogorszenie oferty przewozowej. Dotarło do mnie wiele sygnałów od mieszkańców, którzy zgłaszają swoje uwagi i wskazują na trudności wynikłe ze zmian. Tymczasem 3 października w Legnicy organizowana jest konferencja „Smart City – Mobilność Miejska”. Trudno w tej sytuacji hasło „smart city” traktować poważnie – mówi Łukasz Laszczyński.
Wiceprzewodniczący rady miejskiej wystąpił do gospodarza miasta o udostępnienie wniosków płynących z konferencji. Pyta: „w jaki sposób chce wpływać na poprawę mobilności miejskiej mieszkańców Legnicy w latach 2019 – 2020?”, jednocześnie prosząc o wskazanie konkretnych zadań i projektów.
Laszczyński chce wiedzieć, jaki był całkowity koszt organizacji konferencji, łącznie z kosztem wynajęcia sali w hotelu „Qubus”, cateringu, noclegów, wynagrodzeń prelegentów, materiałów konferencyjnych i promocyjnych. Dopytuje też ile pieniędzy na konferencję wyłożono z budżetu miasta, ile pozyskano od sponsorów. Laszczyński prosi też o finansowe zaangażowanie w konferencję Legnickiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
- W jaki sposób zaangażowanie finansowe spółki LPWiK Sp. z o.o. w tego rodzaju przedsięwzięcia, jak konferencja „Smart City – Mobilność Miejska” mieści się w celu jej powołania oraz podstawowej, statutowej działalności? - docieka.
Korzystając z okazji, radny poruszył kwestię polityki miasta dot. rowerów i ścieżek rowerowych, zadając pytania m.in. o długość oddanych do użytku ścieżek rowerowych w latach 2017-2019, zestawienie projektów zrealizowanych przez urzędnika zatrudnionego na stanowisku oficera rowerowego oraz o postępy w pracach nad „dokumentacją przebudowy ścieżek rowerowych w pasie drogowym al. Piłsudskiego, ul. Sudeckiej i ul. Iwaszkiewicza, na odcinku od Ronda Niepodległości do mostu na potoku Wierzbiak”.
- W wielu miastach w Polsce samorządy we współpracy z pracodawcami podejmują działania promujące codzienne korzystanie z rowerów, a pracodawcy zachęcani przez samorządy oferują swoim pracownikom korzystającym z dojazdów do pracy rowerem liczne benefity. Polecam to uwadze legnickiemu samorządowi – mówi Łukasz Laszczyński.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A za rower miejski to niby kto płaci ?? Czy to, że miasto sponsoruje ten rowerek to nie promocja ?? Przecież pierwsze 15 min darmowe a później kwoty śmieszne - i kto do tego dokłada ? Wystarczy Panie Radny widzieć jaki budżet się podpisuje a później zadawać głupie pytania :)
Bardzo dobrze że pyta. W urzędzie nie przyzwyczajeni do tego!!!