
Zakończono prace na ulicy Okrężnej. Droga jest już otwarta i w pełni przejezdna.
To doskonała wiadomość tuż przed świętami dla wszystkich legniczan i przyjezdnych gości. Otwarcie ulicy Okrężnej odciąży teraz remontowaną al. Rzeczpospolitą i zmniejszy ruch na ulicy Karlińskiego.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ulica nie jest Rzeczpospolita -brak szacunku dla Rzeczypospolitej
Nie już a dopiero i to robi różnicę.
Panie Prezydencie Krzakowski, Legniczanie dziękują za wytrwałość i determinację w realizacji tej strategicznej inwestycji, która na następne dziesięciolecia będzie miała ogromne znaczenie dla rozwoju miasta i sprawności układu komunikacyjnego. To ogromna zasługa Pana i ekipy z którą Pan pracował. Krytykiem tej inwestycji był natomiast Kupaj i jego ekipa w radzie miejskiej. Od lat wszystko dyskredytowali a uprawiany zmasowany hejt, szczególnie na tym POrtalu dał im władzę. Niestety mieszkańcy Legnicy dali się zmanipulować.
Haha, a jeszcze coś innego liżesz oprócz du...pska ????
Szkoda, że autorka lakonicznej informacji nie zaznaczyła, że ul Okrężna to tylko niewielki fragment wielkiej inwestycji - Drogi Zbirczej Południowej. 3 etap to 5 km dróg z wiaduktem nad torami kolejowymi łączącą Aleję Rzeczypospolita z ul Sikorskiego. Cała DZP łączy ul Zlotoryska z ul Sikorskiego z wybudowanym kolejnym mostem nad Kaczawa. Trzeba docenić ogromny sukces prezydenta Krzakowskiego. Gratuluję i dziękuję.
ta "zbiorcza droga" niczego nie załatwi a kosztowała krocie, bo jest wąska i pokręcona maksymalnie a do tego poblokowana rondkami. Tam jechać rowerem to porażka a samochodem to dramat. Maluch by się dławił od takiego wleczenia.
Ciekawe jak szybko dostawcy towaru do Żabki, na rogu Rzeczypospolitej i Okrężnej rozjeżdżą nowy chodnik i trawnik.
Mam nadzieję, że i sygnalizacja świetlna została poprawiona. Wersja poprzednia praktycznie uniemożliwiała włączenie się do ruchu w ulicę Rzeczypospolitą, a czego powodem były światła kolizyjne. Przy większym ruchu od Okrężnej, atak na pewno będzie zrobi się bałagan
I tak po 80 latach powróciliśmy (przynajmniej częściowo) do harmonijnej wizji rozwoju miasta z lat 20/30 XX w., opartej o dwa nowe mosty na południu. Jeden miał przecinać park : Oświęcimska - Bielańska, drugi miał być w przebiegu ul. Mostowej (polna droga to jest). Po tzw. Wielkiej Wodzie, osiedlach i małej obwodnicy to największe przedsięwzięcie w historii miasta po 1945 r.
Jakby nie Krzakowskiego rządy Z później przez osiem lat z PiSowcami I nie jego ciągłe aneks y aneks aneks to Legnica by już dawno była miastem rozwijającym się
Raczej żenujące jest że po tylu latach realizuje się koncepcje z lat 20-30. Wtedy ta droga była "za miastem" a o osiedlach w miejscu Kopernika i Piekar nikt nie myślał. Na dziś trzeba planować włączenie Bartoszowa do miasta i połączenie Piekar ze Strefą i lotniskiem jedyną logiczną drogą, czyli po wschodniej stronie torów przedłużając Sikorskiego.
Człowieku, myślenie nie szkodzi, spróbuj. Drogą Zbiorczą Południową z założenia ma usprawniać ruch wewnątrz miejski między wschodem i zachodem miasta po jego południowej stronie. To nigdy nie miała być obwodnica południowo Wschodnia miasta. Tą drogą z trzecią przeprawą mostową ma odciążać połączenie Piekar z centrum. A prace nad koncepcją przebiegu obwodnicy płd.wsch. Prowadziła ekipa Krzakowskiego z Generalną Dyrekcja Dróg Krajowych i autostrad po uwzględnieniu Legnicy w Programie budowy 100 Obwodnic o co mocno zabiegał poprzedni prezydent. Prace projektowe z procedowaniem decyzji środowiskowej praktycznie są ukończone a w 2025 roku planowano rozstrzygać przetarg na budowę obwodnicy w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Czy te plany będzie kontynuować ekipa Kupaja z PO to dopiero zobaczymy. A przebieg obwodnicy t ul Gniewomierska z wiaduktem nad torami, następnie pozagranicami miasta wzdłuż Bartoszowa do koskowickiej i za POMEM do ul. Wrocławskiej.
Nie ma tu żadnej żenady - tylko okupacja. Jeszcze w 1993 r. Sowieci zajmowali 1/3 powierzchni miasta rozrywając układ komunikacyjny. Terytorialną integralność odzyskaliśmy 17 września 1993, kiedy otwarto bramy Kwadratu - czyli otoczonego murem Tarninowa. To Kwadrat oraz zajęcie lotniska, koszar przy Rzeczypospolitej i terenu do torów (na poligon) sprawiły, że miasto nie mogło marzyć o trzecim moście. To dlatego przez dziesięciolecia Legnica miała tylko dwie ważne przeprawy - wąskie gardła: most Kartuski i Wrocławski , które spinały osiedla i centrum. Przecież dopiero niedawno powstały plany dalszej zabudowy Tarninowa...
11 miesięcy po terminie umownym za dodatkowe kilkadziesiąt milionów złotych. Jest sukces. Co prawda prezydent Kupaj obiecywał po drodze dwa terminy. Jeden do końca czerwca, drugi do 15 września. Mimo to redakcja ma dobrą wiadomość przed końcem. Przypuszczam, że pomogły płatne reklamy zamieszczane na portalu przez LPGk i LPWiK.
Podziękowanie dla poprzedniej ekipy za mozolne acz konsekwentne realizowanie tej drogi. Czekamy jeszcze na obwodnicę wschodnią i można powiedzieć, że Legnica w końcu będzie miastem z pełnym ringiem. Niestety piastowska, złotoryjska i poznańska wymagają dużych inwestycji.
Nie. Nie ma i już nie będzie projektowanej obwodnicy północnej (szła tak po ul. Bydgoskiej). Wytarto ją z map w początkach XXI wieku a była optymalnym zamiennikiem przebiegu DK 94, która rozwala Wrocławską i Piastowską
Gdzie jest obiecanych 850 nasadzeń?
Przypominam, że nasadzenia mogą być wykonywane gdziekolwiek na terenie miasta a nie "na widoku" obok ul. Okrężnej jełopy. Są głównie robione w lasku obok huty który jest teren miasta albo na granicach miasta na terenach lesistych/nieużytkach i nigdy tam w życiu nawet nie byliście.
PiSowcy nie podoba się wam teraz po zmianie w legnicy to na Węgry wszyscy działacze i ci którzy wierzą w PiS to zdrajcy którzy sprzedają Polskę Węgra państwo które współpracuje z Rosją jak można wierzyć w takie państwo jak Węgry które nie znaczą nic cztery razy mniejszy od Polski ale tam jest dyktatura tak jakby PiSowcy chcieli mieć w Polsce
W praktyce okaże się jak dobra jest to wiadomość. Nikt nie chce pisać o pieniądzach. 11 miesięcy poślizgu na tej inwestycji ma swoją cenę. Kiedy zostanie ujawniony tajny aneks do umowy i jego zapisy redaktorze Kanikowski?
Redaktor Kanikowski przezornie oddał sprawę koleżance redaktorce. Wystarczająco dużo napisał o sukcesach na Okrężnej.
Kiedyś na całej długości domków jednorodzinnych na ul. Okrężnej był chodnik szeroki pas zieleni i dużo drzew. Teraz zgodnie z zasadami ekologii mamy beton i asfalt na całej szerokości i bardzo innowacyjne wysepki parkingowe pomiędzy jezdniami wybrukowane kostką granitową. A można było nie niszczyć trawników i nie wycinać drzew zamiast dwóch dwukierunkowych dróg rowerowych zrobić jedną a zamiast wybrukowanych wysepek po środku jezdni zrobić miejsca parkingowe wzdłuż domów wielorodzinnych i deweloperów.
Dlaczego przy Karlińskiego zamontowano spowalniacze ruchu? Przecież to główna trasa. Dlaczego mieszkańcy tej ulicy traktowani są wyjątkowo???
Też się nad tym zastanawiam? Chyba trzeba w końcu całe miasto sparaliżować bo przecież Nasze dzieciaki też chodzą po chodnikach do szkoły i hałas przejeżdżających pojazdów nie do zniesienia. Tonaż też trzeba ograniczyć, bo tynk z kamienic ludziom na głowę spada. Święte krowy.....
To nie są wysepki parkingowe !!!! Tam nie wolno parkować !!!
"Otwarcie ulicy Okrężnej" nie tyle "odciąża" Rzeczypospolitą, ile umożliwia bezpośrednie połączenie między ulicą Złotoryjską o Osiedlem Piekary czyli uruchamia obwodnicę południową miasta. Czyli jeżeli ktoś jedzie od strony Złotoryi w kierunku Prochowic to może objechać miasto, bez przebijania się przez centrum. Potrzebne są tylko znaki. Taki drobny temat.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.