
Pół roku temu Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy Tomasz Strojek ruszył z akcją „Poznaj swojego kontrahenta”. Efekty przerosły oczekiwania! W naszym mieście firmy organizujące nieuczciwe pokazy handlowe mają dziś ogromny kłopot ze znalezieniem odpowiedniego lokalu.
Akcja pod patronatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta ma na celu walkę z pokazami, na których zaproszeni goście padają ofiarami technik manipulacyjnych.
- Przychodzą na prezentacje lub bezpłatne badania , a wychodzą z horrendalnie drogim towarem czy umowa na pakiet usług pseudomedycznych. Takie spotkania mają miejsce najczęściej w wynajętych salach np. w hotelach, restauracjach, domach weselnych – wyjaśniał nam w marcu br. Miejski Rzecznik Konsumentów Tomasz Strojek, gdy wystosował swój głośny apel do legnickich restauratorów i hotelarzy.
Działania rzecznika szybko przyniosły efekty. Do akcji lawinowo zaczęły przyłączać się kolejne legnickie hotele i restauracje.
- Po ubiegłotygodniowej publikacji na facebookowym forum „Dyskusje o Legnicy” informacji o planowanym pokazie, Hotel Legnicki zapewnił mnie, że podpisze stosowną deklarację i zamknie swoje drzwi dla firm organizujących pokazy – informuje Strojek.
Na „czarnej liście” rzecznika konsumentów pozostał jeszcze jeden hotel. Chodzi o „Arkadię” przy ul. Gliwickiej.
Tomasz Strojek wysłał do jego właściciela kolejne pismo z prośbą o zerwanie z niechlubnymi praktykami.
- Liczę na pomoc mediów, których publikacje na ten temat są wręcz bezcenne. Arkadia to już ostatni hotel, który organizuje pokazy. Zapewne mogą się pojawić mniejsze, nowe lokalizacje, ale legniczanie szybko mnie o nich informują. Liczę też na pomoc waszego portalu i facebookowego forum, a także innych lokalnych mediów, bo bez was niewiele bym zrobił – mówi Strojek.
Poniżej pismo rzecznika do hotelu "Arkadia".
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
I w ten oto sposób, hotele dały się wciągnąć w walkę konkurencyjną sprzedawców bezpośrednich i jeszcze płacą za to utratą przychodów.
Inicjatywa wyszła od Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej www.pssb.pl , którego założycielami i w większości członkami, nie są firmy polskie, ale takie, które zjadły zęby na praktykach, które teraz nazywają nieuczciwymi.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, to pionek w rozgrywce takich firm, jak: https://pssb.pl/members-type/wspierajacy - poszukajcie POLSKICH firm w tym POLSKIM stowarzyszeniu.
USA, Szwecja, Szwajcaria, Izrael, to "polscy" członkowie tego stowarzyszenia, który rękoma Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta walczą w małymi, polskimi przedsiębiorcami sprzedaży bezpośredniej.
To swoista cenzura i osądzanie firm, które z założenia są nieuczciwe, bo przeszkadzają większym, starszym konkurentom w uczciwej działalności.
To przypomina palenie na stosie bez sądu, procesu i wyroku.
Czy hotel ma prawo osądzać czyjąś działalność?
Czy hotel ma instrumenty, aby kogoś sprawdzić i odmówić wynajmu sali?
Czy następnym krokiem będzie wynajem pokoi tylko dla par z aktem małżeństwa?
Czy to szaleństwo ma swój koniec?
Do piszącego komentarz o paleniu na stosie, Izraelu itp. Trzepnij się i to porządnie w głowę .
Facet z komentarzem poprostu postradał znysły na dzien dobry. Dobra akcja.Jak mają w nosie konsumentów, to konsumenci powinni mieć w nosie ich .Wokół pelno uczciwych hoteli, które nie muszą dorabiać się na poszukiwaniu ludzi. Czy tak trudno zrezygnować z tych 250 zl za wynajem i ruszyć główką co by tu zrobić by klientów zachęcić.Jesli nie ma się glowy do prowadzeniabbiznesu hotelowego trzeba zmienić fach,albo pójsc do pracy.