
Trwają ostatnie odbiory na ul. Okrężnej. Lada dzień zostanie udostępniona kierowcom, co sprawi, że zmniejszy się natężenie ruchu na ul. Karlińskiego. - Podnoszone przez mieszkańców kwestie bezpieczeństwa traktujemy bardzo poważnie - mówi Krzysztof Wojtas, dyrektor Wydziału Aktywności Lokalnej i Promocji Miasta w Legnicy. Wylicza już zrealizowane i planowane działania, które mają uspokoić ruch pojazdów na ul. Karlińskiego.
W związku z przebudową Al. Rzeczypospolitej Zbiorcza Droga Południowa musiała z początkiem listopada przejąć cały ruch samochodowy pomiędzy osiedlami Piekary i Kopernik a strefą ekonomiczną. Tym samym na nowo zrobionej ul. Karlińskiego zaroiło się od nagle od osobówek i samochodów ciężarowych. Mieszkańcy skarżą się na hałas, drgania, ale przede wszystkim zwracają uwagę, że kierowcy, spiesząc się, nagminnie ignorują ograniczenia prędkości.
Prezydent Maciej Kupaj i jego zastępca Jacek Baszczyk kilkukrotnie spotykali się z mieszkańcami ul. Karlińskiego i proponowali rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo pieszych.
Gdzie tylko była taka możliwość, zamontowane zostały progi zwalniające. Ustawiono znaki ograniczenia prędkości do 30 km/h. Postawiono również znak ograniczający tonaż i zakazujący poruszania się po ul. Karlińskiego pojazdom o masie powyżej 11 ton. Jest jasno oświetlone i skrupulatnie oznakowane przejście dla pieszych.
- Rozważamy, czy nie zamontować tablic z elektronicznym pomiarem prędkości, by kierowcom mającym skłonność do szybkiej jazdy przypominały o zdjęciu nogi z gazu - mówi Krzysztof Wojtas.
Jeśli ograniczenia prędkości są ignorowane, mieszkańcy mogą poprosić o pomoc policję.
- Zaczekamy jeszcze trochę na efekty naszych działań i jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie, w ciągu kilku najbliższych tygodni sami zwrócimy się do Komendy Miejskiej Policji w Legnicy o intensywniejsze patrole w tym rejonie - zapowiada Krzysztof Wojtas.
Problem, na który skarżą się mieszkańcy ul. Karlińskiego, wygenerowała administracja byłego prezydenta Tadeusza Krzakowskiego. Prawie pięć lat temu radny Piotr Niemiec przestrzegał, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru nie został dostosowany do realizacji III etapu Zbiorczej Drogi Południowej. "Droga o charakterze drogi głównej, łącząca osiedle Piekary z lotniskiem, będzie przebiegać 6 i 8 m. przed oknami zabudowy jednorodzinnej" - pisał do prezydenta Tadeusza Krzakowskiego w interpelacji z marca 2020 r. Sugerował pilną konieczność odsunięcia linii zabudowy od drogi, wyznaczenia pasa zieleni, zostawienia miejsca na parkingi. Ciesząc się z rozwoju tkanki urbanistycznej miasta i sieci komunikacji publicznej, przewidywał, że "dla przyszłych mieszkańców domów jednorodzinnych ulicy Karlińskiego przebiegająca pod oknami linia autobusowa i ruch odciążający Al. Rzeczypospolitej będzie niekorzystny a nawet uciążliwy".
"Póki jeszcze roboty drogowe nie zostały rozpoczęte, a dokumentacja projektowa jest jeszcze w trakcie opracowania apeluję do władz miasta: do Prezydenta oraz dyrektorów wydziałów Urzędu Miasta, które uczestniczą w procesie projektowania i budowy 3 Etapu Z.D.P. o rozważenie naprawy tej sytuacji nim droga powstanie i będzie za późno! Nie taką komunikację powinno się planować w przyjaznym dla ludzi mieście" - pisał Piotr Niemiec. Jego interpelacja zawierała trzy warianty rozwiązań, mogących zapobiec problemowi. "Informuję, że wskazane w Pana interpelacji wariantowe propozycje rozwiązań nowego przebiegu ulic obsługujących tereny w rejonie ul. Karlińskiego, aby mogły być brane pod uwagę, wymagają wcześniejszego dokonania zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego" - odpisał radnemu Krzysztof Duszkiewicz, ówczesny zastępca prezydenta Legnicy. W ratuszu nie było woli, aby zająć się tą sprawą.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
ale jak tam otworzą w pobliżu bazę transportową i parking dla TIRów to już w ogóle będzie jazda 24h
Nawet gdy zakończą remont Rzeczypospolitej to i tak będzie tam ruch znacznie większy niż był.
Do 3.5 tony , nie dotyczy służb i tyle w temacie , rusz mózgiem jak go masz.
Dawajcie wszyscy jazda po tej ulicy. Beka z tych mieszkańców. Kto kupuje domy w mieście? Jak sie nie myśli to tak jest. Jak wam nie pasuje to zburzyć dom i sobie tam sklep postawcie
Racja, racja. Na Wrocławskiej też mają domy i żyją. To co tam też blokować ruch?
Ogień ???? na tłoki za każdym razem kiedy tam po przejeżdżam ‼️‼️‼️ Największa bekę z tych "mieszkańców karlińskiego" mam wtedy, gdy pociskami motorkiem na kole albo z maneta na opór ???? - kilka przejazdów wystarczy, żeby jakiś PSEUDO SZERYF wyszedł na drogę wymachując rękoma jak MAŁPISZON i te jego próby zrobienia foty/nagrania filmu, żeby tylko odpowiednio ująć kadr z rejestracją ???? Info. dla SZERYFA - blacha przegięta a czasem podklejoną nie nadaje się na FOTE do Twego IPHONA ???? POZDRO WARIATY
Jak się p. Niemiec sprzeciwił obecnemu preziowi to go usunęli z rady miasta, jak się sprzeciwiał poprzedniemu - to się do tej pory wychwala. Co za obłuda... Szanowne radne z Karlińskiego niech se postawią ekrany przeciwdźwiękowe albo coś tam i nie narzekają wiecznie na swój biedny los. Poszły do koryta - dorobią się lepszego!!
W sumie współczuję tym ludziom. Z drugiej strony od dawna było wiadomo, jak będzie przebiegać droga. Obawiam się że nic już mieszkańców nie uratuje. Policja ma też inne sprawy i stać tam 24h na dobę nie będzie. Progi zwalniające, to chwilowe zwolnienie. Jesteście za blisko drogi i tego już nic nie zmieni. Pozostaje się przyzwyczaić, albo wyprowadzić. Słowem, pora się urządzać w czarnej du...pie
Pora sprzedać te domki i kupić gdzieś indziej. Ja chętnie odkupie po korzystnej dla mnie cenie. Później sprzedam dość drogo, bo w b. dobrym komunikacyjnie miejscu stoją.
To jest jakaś komedia... Ta droga była już chyba z dekadę temu wpisana w plan zagospodarowania przestrzennego miasta (publicznie dostępnego w necie dla wszystkich) jako droga wyższej klasy o charakterze głównej arterii łączącej lotnisko/strefę z Piekarami a tu pyk, deweloperek pobudował domki jak na wsi na tej drodze, miasto wyjebka wydało pozwolenia, ludzie pojeby kupiły i tak pomimo tego że ta droga była tam już dawno planowana. Po czym się okazało, że całe to osiedle ma zanieczyszczone grunty naftą lotniczą po ruskich i wszystkie zostały nielegalnie postawione na istniejących fundamentach ruskich hangarów (miasto oczywiście znowu wyjebka i zamiast nakazać rozbiór domów nielegalnie postawionych to udaje że tematu nie ma i jeszcze musiało dopłacić firmie budowlanej kilka mln za ręczne wygrzebanie fundamentów po paniusie w pobliskich domach narzekały na wibracje przy użyciu ciężkiego sprzętu). Teraz miasto się będzie płaszczyć i zmuszać kierowców do dostosowania się do pojebów na osiedlu mimo że ta droga o takim charakterze była tam od dekady planowana i wpisana w dokumenty zagospodarowania przestrzennego.
tak to jest budowali na rozlewisku nafty lotniczej, starych gruzach i kij wie co tam jeszcze w gruncie leży. Budowa na terenie po bagnie czy tam stawie i zaś miękko, woda stoi, całe osiedle na wałku. Do tego na strefę i "lotnisko" ruch będzie się tylko zwiększał bo i firm przybędzie i magazynów i centrów logistyki itd
miasto jest zanieczyszczone takimi prostakami do utylizacji jak ty Marku
Ruskie hangary :):):) Ot znawca :)
Dawna propozycja radnego Niemca, aby ulica Karlińskiego stała się drogą jednokierunkową jest po prostu śmieszna, bo to niweczyłoby cel ZDP. Myślę, że błąd popełniły władze miasta z Krzakowskim na czele, ale również mieszkańcy ulicy Karlińskiego.
Chodziło mu o to żeby drugi kierunek przebiegał przecznicę dalej. Taką propozycję przedstawił Krzakowskiemu jak jeszcze była taka możliwość.
To 3 propozycje, które Niemiec przedstawił w interpelacji.
Te domy projektował nie kto inny tylko Piotr Niemiec. Chyba wiedział, co projektuje.
Linia zabudowy jest tam obowiązująca. Bez znaczenia jaki architekt to projektował. Inaczej nie wolno było postawić tych budynków. Tak nakazywał przygotowany przez Krzakowskiego plan miejscowy. I o tym Niemiec sygnalizował Krzakowskiego, że będą z tym problemy.
Maja pecha i tyle co tu wiele pisac
Chyba nie mają mózgów kupując lofty na drodze która była wpisana od dekady w plan zagospodarowania przestrzennego a teraz pare rodzinek chce wymusić zmianę ruchu dla całego miasta.
W imieniu mieszkańców spokojnych NIEGDYŚ ulic - Bielańskiej, Okrężnej i Rzeczypospolitej z całego serca współczuję. Groza po prostu - auta po Karlińskiego jeżdżą.
W imieniu mieszkańców spokojnych NIEGDYŚ ulic - Bielańskiej, Okrężnej i Rzeczypospolitej z całego serca współczuję. Groza po prostu - auta po Karlińskiego jeżdżą.
Nie rozumiem o co im chodzi. Ja kiedyś planowałem tam kupić domek zobaczyłem że jest planowana droga są zresztą była bardzo dobra cena te domki ale zrezygnowałem i wybudowałem się gdzie indziej po prostu trzeba czytać a nie narzekać. Nic im ruch nie spadnie bo całe Piekary ja się na Kopernika będą tędy jeździć na lotnisko i na autostradę docelowo. Sam zresztą teraz z Piekar na Castoramę 6 minut i nigdy nie będę wybierał innej trasy. Trzeba po prostu myśleć zanim się coś kupi a nie narzekać zresztą jak się nie podoba proponuję sprzedać dopłacić gdzie indziej i kupić inną nieruchomość. Bo szanowni państwo kupili okazyjnej cenie a teraz im przeszkadza wielcy ruch a skąd ta cena właśnie wynikała.
Samowola deweloperów, przymykanie oczu przez urzędników prezydenta, opóźnienia w inwestycjach drogowych. To jest przyczyna mordęgi mieszkańców Karlińskiego. Prezydent Kupaj stanowczo żądał zakończenia budowy Zbiorczej Drogi Południowej do 15 września. Wcześniej mówił o realnym terminie zakończenia ZDP do końca czerwca. Osobiście przejął nadzór nad tą inwestycją. To co do dzisiaj wyrabia się wokół budowy ZDP to można powiedzieć, że jest to osobista zasługa prezydenta Kupaja. Co ma dzisiaj do powiedzenia prezydent? Ano nic.
A proszę państwa dlaczego tutaj jest jakieś specjalne traktowanie tych ludzi z tamtych ulic to pompowanie im wody to teraz samochody na ulicy szokują ich hehe po prostu absurd? Może tak wszyscy mieszkańcy legnicy zacznijcie też pisać i dzwonic że u was ruch jest i że jest głośno to jest jakaś parodia jak u Bareji
Na Piastowskiej i Chojnowskiej nie ma wibracji, tam ruchu samochodowego wcale nie słychać. A linia zabudowy? Budynki od drogi są oddalone o szerokość chodnika. Nikt jakoś nie narzeka. Mieszkają w mieście przy krajowej drodze. Da się widocznie normalnie żyć.
Są tanie domki? Są. Jest cicha i spokojna okolica? Są tanie domki
Święte krowy z ul. KARLIŃSKIEGO a co mają powiedzieć mieszkańcy z innych zatłoczonych ulic ?
Święte krowy z ul. KARLIŃSKIEGO co mają powiedzieć mieszkańcy innych zatłoczonych ulic ?
Pamiętajcie parówczaki z Karwińskiego czy jak tam, kto z was będzie jeżdził za szybko albo po innych osiedlach gdzie nie chca ten jest zwykłą parówą
Na ulicy Grunwaldzkiej Grabskiego jest jezdnia Z kostki Brukowej jadące tam samochody tworzą hałas startującego samolotu skrzyżowania chodniki po zapycha ny samochodami przejeżdżam tamtędy kilkanaście 1000 samochodów dziennie A może i kilkadziesiąt 1000. Jeszcze za poprzedniej władzy mieszkańcy zwracali się O Wybudowanie spowalniaczy oraz blokad wszy skrzyżowaniach żeby samochody nie parkowały bezpośrednio przed skrzyżowaniami i przejściami dla Pieszych Lata minęły władza się zmieniła A to się nic nie zmieniło tylko ruch jest coraz większy . jak kupiliśmy Tuł mieszkania 25 lat temu nie było planów nie było nic i co mamy teraz się stąd wyprowadzić . Na Karlińskiego działają bardzo szybko dlaczego kto tam mieszka mieszkańcy pierwszego sortu A może władza i biznes
Będę powtarzał się ile razy ten temat będzie odżywał. U mnie zrobił się spokój i Rzeczypospolitą przejeżdża się szybciej mimo prowadzonych jeszcze prac. Jak będzie otwarta Okrężna będzie już lżej.
W tych rejonach Legnickie szmaty macie znanego dilera narkotyków z bramą za 50 tys złotych z narkotyków i kradzieży samochodów na zlecenie na dziwka pomoże bo w na to miasto macie przestępcy dilerzy narkotyków dwóch dostawców narkotyków na legnicki rynek
Szanowny Panis pseudo redaktorze Konikowski. Wstydziłby się się Pan tych bzdur, które Pan wypusuje. Nakręca Pan tylko hejt. Prawda jest taka, że miasto nie postawiło zakazu jazdy damochodow powyżej 11t. Nie za żadnych znaków, bo jak twierdzi Kupaj nie mogą tego zrobić dopóki nie oddadzą drogi do ZDMu. To jest wciąż plac budowy. Dziwne, bo postawili znaki zakazu i zatrzymywania się i znak ograniczenia prędkości do 30km/h a nie postawili zakazu wyprzedzania. Jedne można a inne nie? Panie Kupaj jak to jest? Prawda jest taka, że Niemiec miał rację, ale nikt go nie słuchał. Za chwilę jak wybudują mieszkani w centrum miasta (Browar) to będzie sytuacja taka, że sparaliżują centrum, bo nie będzie gdzie parkować. Tez Kupaj nie słuchał Niemca. Dla Kupaja liczy sie tylko wladza i kasa. Na pewno nie bezpieczenstwo mieszkańców. Dzisiaj na Karlińskiego mieszkańcy przeżywają horror przez Krzakowskiego ale rowniez przez Kupaja, który puścił ruch tirów cystern i innych samochodów przez osiedle domkow jednorodzinnych. Dzisiaj wygląda to tak, że cały tranzyt 30 -40 tonowych samochodów idzie przez to osiedle. Nikt tego z władz nie pilnuje. Droga jest wąska szczególnie przy szeregówkach. Ostatnio jaj dwa tiry się mijały to jeden wjechał na chodnik. Dobrze, że kogoś nud zabił. Progi? To jakiś żart. Najtańszy plastikowy badziew, który tiry przelatują. Przejścia dla pieszych? Już kilka razy kierowcy się nie zatrzymali lub hamowali z piskiem opon. Było już kilka niebezpiecznych incydentów. Kierowcy nie przestrzegają przepisów jeżdżąc 60-80 km/h. Stanowiąc zagrożenie dla pieszych, w tym dzieci. Przez te wiekogabarytowe ciężarówki bekaja ludziom domy. Normy hałasu są przekroczone dwukrotnie. Nie da się postawić ekranów jak sugerował Kupaj i niektórzy z Was, bo mieszkańcy muszą wjeżdżać do swoich posesji, garaży. Porównywanie osiedla domków jednorodzinnych z Wrocławską czy Rzeczpospolita jest nieporozumieniem. To jest inna zabudowa i inne normy I przepisy. Mieszkają tu zwykli ludzie z dziećmi, osoby starsze i niepełnosprawne, którym władze miasta zamieniły życie w piekło. A teraz do tego dalaczaja mieszkańcy że swoim hejtem i wzywaniem do agresji. Mieszkańcy Karlińskiego mają prawo walczyć o respektowanie przepisów prawa i zamierzają to robić. I nie chodzi tutaj o ruch samochodow osobowych, które jadą zgodnie z przepisami.
Kobieto nie kompromituj się, wina leży tylko i wyłącznie po twojej stronie. Kupiłaś działkę w mieście i teraz masz problem że ktoś jeździ po ulicy. Trzeba było się zorientować wcześniej a nie teraz lamentujesz. Są tu osoby co temat znały i zrezygnowały z zakupu działki właśnie z tego względu że będzie tu duży ruch i kropka. Takie straszenie co będzie tu a co tam nikogo to nie interesuje.
O Boże, Boże jacy męczennicy. Myślałby kto.
No tak bo tylko mieszkańcy karlińskiego mieszkają przy ruchliwej ulicy. Trzeba było sprawdzać plan zagospodarowania miasta zanim kupiło się domek. Roszczeniowość ludzka nie zna granic.
W całej Legnicy jest tylko ulica Karlińskiego. Banda nowobogackich się awanturuje, bo może. Bo mieszkają tam odpowiedni znajomkowie. Niech wam ruch aut lekkim będzie, przyzwyczajajcie się.
To są konsekwencje rządów Krzakowskiego i nierobów z urzędu temat wałkowany nikt nie słucha urzednicy Legniccy zawsze mają racje a jak im dasz dowody ze nie maja to maja to w dupie. Sprzątania po rządach Krzaka widzę na lata.pozdro
Szanowni mieszkańcy Legnicy. Mieszkańcy Karlińskiego mają moralne prawo iść do sądu z miastem po odszkodowanie za popękane domy, przekroczone normy hałasu itp. I my za to wszystko zapłacimy z naszych podatków. Podziękujcie Krzakowskiemu a teraz Kupajowi, który pozwala, żeby tiry i cysterny śmigały 80km/h przez wąska drogę, często po chodniku. Obaj siebie warci.
Szanowni mieszkańcy Legnicy. Mieszkańcy Karlińskiego mają moralne prawo iść do sądu z miastem po odszkodowanie za popękane domy, przekroczone normy hałasu itp. I my za to wszystko zapłacimy z naszych podatków. Podziękujcie Krzakowskiemu a teraz Kupajowi, który pozwala, żeby tiry i cysterny śmigały 80km/h przez wąska drogę, często po chodniku. Obaj siebie warci.
Trzeba było przed kupnem sprawdzić sobie plan zagospodorowania przestrzennego
Sytuacja poprawi się dopiero jak powstanie obwodnica wschodnia. Ja jestem mieszkańcem Bartoszowa. Niech ktoś przyjedzie np o godz.14 do mojej wsi. Zobaczy dopiero co to jest ruch. Sami "strefiarze" wracają z pracy. Rozjeżdżają nasza wieś. A prezydent Legnicy nawet nie zrobi chodnika obok Majewskich żeby ludzie mogli normalnie się przemieszczać. Chodnik kończy się na znaku Legnica. Wstyd. Nie mówiąc już o przejściu dla pieszych.