
Uwaga, podróżni! Pod ścianą remontowanej od 4 lat hali peronowej dworca PKP wyrósł nowy peron 1a, z którego od dzisiaj będą odjeżdżać pociągi Kolei Dolnośląskich relacji Legnica - Chocianów oraz część pociągów do Żar. Peronik - mały, wąski, ciasny - stanowi tymczasowe rozwiązanie problemu z brakiem przepustowości stacji.
Ze względu na remont, od dawna nieczynny jest peron trzeci. Trzeba było też zamknąć jedną krawędź peronu czwartego. Jak zauważa Piotr Rachwalski, ekspert od transportu publicznego i były prezes Kolei Dolnośląskich, wszystko to ogranicza przepustowość stacji. Zaczyna brakować peronów, na których pasażerowie mogliby wsiąść do pociągu i wysiąść po zakończeniu podróży. "Tym bardziej, że nie uda się skoordynować otwarcia peronu 3 z zamknięcie peronu nr 4" - pisał w kwietniu Piotr Rachwalski, zaskoczony pospiesznym remontem nieużywanego od ćwierćwiecza i przeznaczonego do likwidacji peronu pocztowego, wykorzystywanego przed laty wyłącznie do rozładunku poczty i bagażu.
W tej sytuacji spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowała się wydać pieniądze na przystosowanie go do obsługi ruchu pasażerskiego, by - jak stwierdza Rachwalski - "nie opóźniać i tak gigantycznie spóźnionej inwestycji". Peron 1a zyskał nową krawędź, nawierzchnię, płotek chroniący podróżnych przed upadkiem na sąsiedni tor i tablice z oznaczeniami, choć po zakończeniu remontu hali peronowej zapewne znowu stanie się niepotrzebny.
Podróżni mogą się czuć zdezorientowani. Dlatego Koleje Dolnośląskie uprzedzają: "Bądźcie czujni, słuchajcie komunikatów i sprawdzajcie przed wyjazdem na tablicach informacyjnych, skąd rusza Was pociąg".
Przeciągający się remont hali peronowej na dworcu PKP w Legnicy ma się zakończyć do końca tego roku. Tak deklaruje inwestor, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakres prac obejmuje m.in. wykonanie 4 wind, ułatwiających podróżnym dostęp do peronów, przebudowę peronów 3 i 4, odnowienie konstrukcji zabytkowej hali, remont tunelu z dojściem do peronów. Wszystko to będzie kosztować w sumie 49,1 mln zł.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jak wszystkie inwestycje Krzakowskiego i PiS bowiem inwestycje finansuje państwo Pkp są korupcyjne kosztują wiele i trwają nieskończenie
Pierwszy raz słyszę za że PIS rządzi w Legnicy
Pierwszy raz słyszę za że PIS rządzi w Legnicy
A co ma prezydent miasta Krzakowski do PKP PLK SA? Doucz gamoniu posrany