Reklama

Nowy peron na dworcu PKP w Legnicy. Ratunkowy

Uwaga, podróżni! Pod ścianą remontowanej od 4 lat hali peronowej dworca PKP wyrósł nowy peron 1a, z którego od dzisiaj będą odjeżdżać pociągi Kolei Dolnośląskich relacji Legnica - Chocianów oraz część pociągów do Żar. Peronik - mały, wąski, ciasny - stanowi tymczasowe rozwiązanie problemu z brakiem przepustowości stacji.

Ze względu na remont, od dawna nieczynny jest peron trzeci. Trzeba było też zamknąć jedną krawędź peronu czwartego. Jak zauważa Piotr Rachwalski, ekspert od transportu publicznego i były prezes Kolei Dolnośląskich, wszystko to ogranicza przepustowość stacji. Zaczyna brakować peronów, na których pasażerowie mogliby wsiąść do pociągu i wysiąść po zakończeniu podróży. "Tym bardziej, że nie uda się skoordynować otwarcia peronu 3 z zamknięcie peronu nr 4" - pisał w kwietniu Piotr Rachwalski, zaskoczony pospiesznym remontem nieużywanego od ćwierćwiecza i przeznaczonego do likwidacji peronu pocztowego, wykorzystywanego przed laty wyłącznie do rozładunku poczty i bagażu. 

W tej sytuacji spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowała się wydać pieniądze na przystosowanie go do obsługi ruchu pasażerskiego, by - jak stwierdza Rachwalski - "nie opóźniać i tak gigantycznie spóźnionej inwestycji".  Peron 1a zyskał nową krawędź, nawierzchnię, płotek chroniący podróżnych przed upadkiem na sąsiedni tor i tablice z oznaczeniami, choć po zakończeniu remontu hali peronowej zapewne znowu stanie się niepotrzebny. 

Podróżni mogą się czuć zdezorientowani. Dlatego Koleje Dolnośląskie uprzedzają: "Bądźcie czujni, słuchajcie komunikatów i sprawdzajcie przed wyjazdem na tablicach informacyjnych, skąd rusza Was pociąg".

Przeciągający się remont hali peronowej na dworcu PKP w Legnicy ma się zakończyć do końca tego roku. Tak deklaruje inwestor, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakres prac obejmuje m.in. wykonanie 4 wind, ułatwiających podróżnym dostęp do peronów, przebudowę peronów 3 i 4, odnowienie konstrukcji zabytkowej hali, remont tunelu z dojściem do peronów. Wszystko to będzie kosztować w sumie 49,1 mln zł. 

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Pasażer - niezalogowany 2023-05-11 12:18:59

    Jak wszystkie inwestycje Krzakowskiego i PiS bowiem inwestycje finansuje państwo Pkp są korupcyjne kosztują wiele i trwają nieskończenie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Zdzich - niezalogowany 2023-05-11 19:44:44

    Pierwszy raz słyszę za że PIS rządzi w Legnicy

    • Zgłoś wpis
  • Zdzich - niezalogowany 2023-05-11 19:45:20

    Pierwszy raz słyszę za że PIS rządzi w Legnicy

    • Zgłoś wpis
  • Odp - niezalogowany 2023-05-13 12:20:33

    A co ma prezydent miasta Krzakowski do PKP PLK SA? Doucz gamoniu posrany

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do