
Blisko 6 tysięcy złotych straciła 22-letnia kobieta po telefonicznym kontakcie z osobą, która podawała się za pracownika banku. Otrzymała informację, że ktoś próbował włamać się na jej konto. Pod namową zainstalowała aplikację pozwalającą na zdalną obsługę rachunku. Jak się później okazało, bez jej wiedzy oszuści dokonali wypłaty środków pieniężnych.
- Do dyżurnego komendy zgłosiła się mieszkanka Legnicy, która poinformowała o utracie pieniędzy z konta bankowego. Jak się okazało, zadzwoniła do niej osoba, która podała się za pracownika banku. Pod legendą próby włamania na konto bankowe, zgłaszająca nakłoniona została do zainstalowania aplikacji AnyDesk, pod pozorem uruchomienia dodatkowych zabezpieczeń uniemożliwiających włamanie na jej konto bankowe. Dzięki temu oszuści pozyskali loginy, hasła oraz numery kont pokrzywdzonej. Już po zakończonej rozmowie, gdy kobieta sprawdziła rachunek bankowy okazało się, że bez jej wiedzy zrealizowane zostały przelewy na kwotę blisko 6 tys. zł – mówi podkom. Jagoda Ekiert z biura prasowego Komendy Miejskiej Policji w Legnicy.
Policjanci wyjaśniają okoliczności tej sprawy i apelują o zachowanie ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Przede wszystkim pod żadnym pozorem, na żądanie tych osób, nie instalujmy na naszych urządzeniach aplikacji czy też oprogramowania, które pozwalają na zdalną obsługę. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie zweryfikujmy, czy przekazywane nam informacje są prawdziwe dzwoniąc do banku.
Fot. Policja Legnica
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Moze to pracownica MOPSu teraz domagająca sie podwyzki.